lördag 3 mars 2018

Promenad på isen...


Hej alla vackra själar! Vilken dag!
Sol, vindstilla, -7 grader och talgoxen kvittar...
Maken och jag tog en skön promenad på Bråviken ut till Stenskär, 
ön som vi ser från vår brygga... som vi alltid har kallat för Idas holme.


Kul att få en annan vy av Bråviken... sjöbodarna står fint på rad.



Vår taknock anas...




Isen är tjock på Bråviken.


Vi mötte en pappa och hans son på en 4-hjuling, flera pimplare och långfärdsskridskoåkare. 
Och sådana som vi... som var ute och flanerade.


Mitt ute på isen var det isande kallt men väl framme på Stenskär var det varmt och skönt.






Långt där borta ligger vårt sommarbo. Längtar dit... snart är Bråviken badvänlig igen.





Neej, hörrni, nu ska jag ta läsa bok för Frank. Han är tillsammans med oss denna lördagskväll. 


Se vilken fin legobil han har byggt... gullungen min. 

 

Trevlig lördagskväll till er!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Razzy sa...

Underbara bilder. Även här var det en härligt solig dag. Kram Eva

Channal sa...

Tack! Verkligen en underbar dag!

KRAM

Mamma C sa...

Vilken fin och härlig dag ni haft.
Kram Carin

Channal sa...

Ja, det var en skön o frisk promenad!

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon från Vasaloppsbyn!

Vad vackert ni bor. Tänk hur brokigt vårt land är och det ser så annorlunda ut på olika ställen. Snart sitter ni där vid viken i baddräkt och njuter av sommarsolen.

Ha en fin söndag!
Kram, Anneli

Channal sa...

God morgon kära du! Vi sitter och tittar på Vasaloppet... en stor festlighet!

KRAM

Mittgodastefinaste sa...

Vintern från sin bästa sida i dina vackra bilder!

Kram Jenny

Channal sa...

Tack Jenny! Snart är den ett minne blott!

KRAM

Anne-Marie sa...

Vilken vinter ni har i år.
Underbara vinterbilder.
Jag skrev precis om att vi också, till slut, fick litet snö.
Marssolen är rätt stark här så snön smälter snabbt.
Kram!

Channal sa...

Åh! Tänk om vår marssol var lika varm! Jag kände stor skillnad på solen nere i Spanien mot här hemma.

KRAM